- 2021-07-27 04:34:31
- ព័ត៌មាន
តាមឲ្យជាប់បានដឹង អាមេរិចចេញប្លង់មុនគេសង់ផ្លូវនិងរថភ្លើងល្បឿន ៩០០គ.ម/ម៉ លឿនបំផុត ឥឡូវនៅជាប់គាំងនៅឡើយ
- 2021-07-27 04:34:31
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
តាមឲ្យជាប់បានដឹង អាមេរិចចេញប្លង់មុនគេសង់ផ្លូវនិងរថភ្លើងល្បឿន ៩០០គ.ម/ម៉ លឿនបំផុត ឥឡូវនៅជាប់គាំងនៅឡើយ
ចន្លោះមិនឃើញ
គម្រោងសាងសង់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដ៏មហិមាមួយមានឈ្មោះថា California high speed rail របស់សហរដ្ឋអាមេរិក កំពុងស្ថិតនៅក្នុងដំណើការររដិបរដុប មិនដាច់ស្រេច មិនទាន់លេចចេញជារូបរាងបាននៅឡើយបណ្ដាលឲ្យមហាគម្រោងនេះត្រូវបានអ្នកអង្កេតការណ៍និងអ្នកបច្ចេកទេសនានាកំណត់ថា «បរាជ័យទៅហើយ» ។
គម្រោងសង់ផ្លូវ និងផលិតរថភ្លើងល្បឿនលឿនដាច់គេក្នុងលោកខាងលើ ធ្វើឲ្យបណ្ដាសារព័ត៌មានធំៗលើពិភពលោកចុះផ្សាយព្រោងព្រាតតាំងពីឆ្នាំ ២០០៨ មកម្ល៉េះ។ គម្រោងនេះចំណាយពេលសិក្សាអស់ ១២ ឆ្នាំឯណោះឆ្លងកាត់អាណត្តិដឹកនាំដោយប្រធានាធិបតីសហរដ្ឋជាច្រើនរូបក្នុងបំណងអភិវឌ្ឃន៍ផ្លូវល្បឿនលឿនពីទីក្រុង Los Angeles ទៅទីក្រុង San Francisco ចំណាយពេលតិចជាងមុន។ គម្រោងនេះមានតម្លៃដំបូងប្រមាណ ៦៩ លានដុល្លារ។
គម្រោងដែលគេរំពឹងថានឹងបញ្ចប់នៅចុងឆ្នាំ ២០២០ តែបែរជាត្រូវពន្យារពេលដល់ឆ្នាំ ២០២៤ ឯណោះដោយសារ «ការគ្រប់គ្រងគម្រោងមិនច្បាស់លាស់» ធ្វើឲ្យមហាគម្រោងធំបំផុតក្នុងប្រវត្តិសាស្រ្តរដ្ឋកាលីហ្វ័ញ៉ា បរាជ័យ និងខាតបង់ប្រាក់រាប់សិនលានដុល្លារ ពេលនេះគេដឹងថា មានមនុស្សសល់តែ ១០ នាក់ទេ (ថ្នាក់លើ management) នៅបន្តការងារដល់បច្ចុប្បន្ន។
ក្នុងគម្រោងនោះគេរំលេចថា វាមានសមត្ថភាពអាចរត់លើផ្លូវទំនើបប្រេីប្រាស់ថាមពលដែនម៉ាញ៉េទិច ល្បឿនអតិបរមាដល់ទៅ ៩២៥ គីឡូម៉ែត្រ តែឥឡូវធ្លាក់នៅត្រឹមល្បឿន ២២៥ គីឡូម៉ែត្រវិញជាមួយនឹងសមត្ថភាពផ្លូវកំពុងសាងសង់បានខ្លះៗនៅឡើយ។ រីឯចំនួនទឹកប្រាក់ខាតបង់កើនឡើងប្រមាណជា ៤៤ ប៊ីលានដុល្លារឯណោះ។
កាលពីឆ្នាំ ២០១០ សិតវិមានទម្លាក់កញ្ចប់ថវិកាជាតិ ៦០ លានដុល្លារនិងបានចាប់ផ្ដើមការងារសាងសង់នៅឆ្នាំ ២០១៣ ចេញពីទីក្រុង Los Angeles ក្នុងអាណិត្តប្រធានាធិបតី ប៉ារ៉ាក់ អូបាម៉ា បន្តសង់បានតែបីឆ្នាំ មហាគម្រោងនេះត្រូវបានប្រធានាធិបតីថ្មីលោក ដូណាល់ត្រាំ បដិសេធលើកញ្ចប់ថវិការ ដកខ្លួនមិនចំណាយទៅលើការសង់ផ្លូវរថភ្លើងនេះទេ ឲ្យបង្វែរកញ្ចប់ទាំងនោះមកសិតវិមានវិញ។
ផ្លូវរថភ្លើងល្បឿនលឿននេះ បានរៀបចំផែនការថ្មី (Plan B) កាលពីឆ្នាំ ២០១៩ ដោយបន្តសាងសង់និងជ្រើសរើសក្រុមវិស្វករជំនាញៗ (ចំនួនតិចនាក់បំណងកាត់បន្ថយចំណាយ) និងរើសកម្លាំងកម្មករជំនាញតិចជាងមុន ដើម្បីកុំឲ្យខាតបង់ពេលវេលាកាន់តែវែងឆ្ងាយជាងនេះ។ បច្ចប្បន្នគម្រោង California high speed rail ជាប់ឈ្មោះជា គម្រោងបរាជ័យធំជាងគេក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រសាងសង់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធនៅរដ្ឋកាលីហ្វ័ញ៉ា ក៏ដូចជាសហរដ្ឋអាមេរិចទាំងមូល។ ប្រភព៖ railwayage
ជម្រាបជូនដែរថា ប្រទេសចិន ដែលសម្ងំស្ងៀមមិនចេញស្ដីអ្វីសោះទើបនឹងប្រកាសផ្លូវការដាក់ដំណេីរការ រថភ្លេីងឈ្មោះថា Maglev ប្រភេទល្បឿនលឿនជាងគេបំផុតក្នុងលោក នៅស្ថានីយ៍រថភ្លើង Qingdao ភាគខាងកើតខេត្តសានទុង មានល្បឿនអតិបរមារហូតដល់ទៅ ៦០០ គីឡូម៉ែត្រក្នុងមួយម៉ោង អាចរត់លើផ្លូវដែកដោយប្រេីប្រាស់ថាមពលដែនម៉ាញ៉េទិចក្នុងការបម្លាស់ទី និងបំប្លែងទៅជាថាមពលប្រេីប្រាស់នៅក្នុងរថភ្លេីងថែមទៀតផង កាលពីថ្ងៃអាទិត្យទី ២០ ខែកក្កដាឆ្នាំ ២០២១ កន្លងទៅថ្មីៗនេះ៕