- 2022-01-11 08:00:48
- ចំណេះដឹង
ហេតុអ្វីគួរជំរុញការអប់រំបែបឌីជីថលនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា?
- 2022-01-11 08:00:48
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
ហេតុអ្វីគួរជំរុញការអប់រំបែបឌីជីថលនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា?
ចន្លោះមិនឃើញ
អស់រយៈពេលជាច្រើនសត្សវត្សមកហើយ ការអប់រំផ្ដោតសំខាន់ទៅលើមធ្យោបាយបំពាក់បំប៉នមនុស្សជំនាន់ក្រោយឲ្យមានជំនាញនិងចំណេះដឹង ជាមូលដ្ឋានសម្រាប់ការប្រកបរបរចិញ្ចឹមជីវិត។ ប៉ុន្តែ នៅពេលដែលឧស្សាហកម្មមានការវិវត្តឥតឈប់ឈរ ការអប់រំបែបប្រពៃណីគឺលែងគ្រប់គ្រាន់ទៀតហើយ។
មនុស្សក្មេងៗគឺជាកម្លាំងពលកម្មនាពេលអនាគតរបស់ប្រទេសនីមួយៗ ហើយការវិនិយោគបរទេសពឹងផ្អែកទៅលើធនធានមនុស្សដែលអាចរកបាន។ កម្ពុជាគឺជាប្រទេសកំពុងអភិវឌ្ឍន៍ដែលត្រូវការចាំបាច់បំផុតនូវធនធានមនុស្សកាន់តែច្រើនថែមទៀត។ ជាមួយនឹងវិនិយោគបរទេស អនាគតរបស់ប្រទេសនេះមានសក្ដានុពលខ្លាំង ប្រសិនបើខ្លួនអាចសម្របទៅតាមបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មទាំងឡាយ។
ក្នុងពេលកន្លងមក ពិភពលោកបានឆ្លងកាត់នូវដំណាក់កាលបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មដូចខាងក្រោមនេះ៖
-បដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មលើកទី១ បានចាប់ផ្ដើមឡើងជាមួយនឹងការបង្កើតនូវម៉ាស៊ីនប្រើចំហាយទឹក ដែលគេប្រើប្រាស់ទៅលើការផលិតផលិតផលជាច្រើននៅតាមរោងចក្រ។
-បដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មលើកទី២ គឺជារបកគំហើញថ្មីផ្នែកឧស្សាហកម្មនៅក្នុងផលិតកម្មដែលមានបរិមាណធំៗ ជាមួយនឹងការប្រើប្រាស់អគ្គិសនី ឥន្ធនៈ និងការផលិតដែកថែបកម្រិតខ្ពស់។
-បដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មលើកទី៣ គឺជាការចាប់ផ្ដើមនៃយុគសម័យឌីជីថលដែលជាសម័យកាលមួយដែលគេចាប់ផ្ដើមប្រើប្រាស់កុំព្យូទ័រ អ៊ីនធឺណិត និងបណ្ដាញទូរសព្ទចល័ត។
-បដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មលើកទី៤ គឺជាអនុផលនៃបច្ចេកវិទ្យាជំនាន់ទី៣ដែលជាការធ្វើស្វ័យប្រវត្តិកម្មដោយប្រព័ន្ធកុំព្យូទ័រ និងមនុស្សយន្តដើម្បីបំពេញទៅតាមសេចក្ដីត្រូវការជាបុគ្គល។
ប្រព័ន្ធអប់រំជាប្រពៃណីផលិតនូវជំនាញនិងចំណេះដឹងដែលប្រព័ន្ធនោះរំពឹងចង់ឲ្យអ្នកសម្រេចឲ្យបាន។ ការអប់រំប្រភេទនេះបង្កើតបាននូវធនធានមនុស្សទូទៅធម្មតា ដែលមិនមានសមត្ថភាពសម្របខ្លួនទៅតាមបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មបន្ទាប់នាពេលខាងមុខនោះឡើយ៖ មនុស្សយន្តដែលគេបញ្ជាដោយកម្មវិធីកុំព្យូទ័រ និងការប្រើប្រាស់ AI នៅក្នុងវិស័យធ្វើដំណើរ ផលិតកម្មនិងការដឹកជញ្ជូនទំនិញ។
ចំណេះធ្វើផ្នែកឌីជីថលនឹងសំខាន់កាន់តែខ្លាំង ពីព្រោះពិភពលោកនឹងប្រែប្រួល។ បច្ចេកវិទ្យាគឺជាសសរស្ដម្ភនៅក្នុងការកំណត់អនាគត។ ភាពប្រឈម គឺការអភិវឌ្ឍជំនាញឌីជីថលរបស់សិស្សនិស្សិតដើម្បីឲ្យពួកគេអាចប្រើប្រាស់ជំនាញឌីជីថលទាំងនេះបាន នៅពេលដែលពួកគេចូលក្នុងកម្លាំងពលកម្ម។
SIS Cambodia ជាប្រព័ន្ធដែលធ្វើឌីជីថលូបកម្មការអប់រំសម្រាប់សាលារៀនទាំងអស់ នៅកម្ពុជា។ កម្មវិធីនេះមានបំណងប្រែក្លាយសាលារៀនបែបប្រពៃណីឲ្យទៅជាកម្មវិធីអនឡាញដ៏ទំនើបទាន់សម័យ។ នៅក្នុងដំណាក់កាលដំបូងៗ កម្មវិធីនេះផ្ដោតទៅលើវិស័យបច្ចេកវិទ្យាចំនួន ៥ ដូចខាងក្រោម ៖
១. ព័ត៌មាននិងទិន្នន័យ
២. ទំនាក់ទំនង និងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ
៣. ការបង្កើតមាតិកា
៤. ការការពារ និងសន្តិសុខ
៥. បរិយាកាសឌីជីថល។
ជាមួយនឹងអំណះអំណាងដូចបានរៀបរាប់ខាងលើនេះ ឥឡូវនេះជាពេលវេលាដ៏សំខាន់ក្នុងការងាកមកណែនាំបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលដល់សិស្សានុសិស្ស ក្នុងលក្ខណៈមួយដែលងាយស្រួលប្រើជាទីបំផុតនិងមិនធ្វើឲ្យសិស្សភ័យខ្លាច។ ជាមួយនឹងការអប់រំបែបឌីជីថល និង SIS Cambodia សិស្សានុសិស្សគ្រប់រូបអាចសម្រេចក្ដីសុបិនរបស់ពួកគេតាមអនឡាញបាន។
ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានចាប់ដៃគូសហការជាមួយក្រុមហ៊ុន មិត្តហ្វូន ដើម្បីធ្វើឌីជីថលុបនីយកម្មការអប់រំ និងជំរុញសាលារៀនទាំងអស់ឲ្យងាកមករកប្រព័ន្ធអនឡាញ។ មិត្តហ្វូន បានចែកចាយស៊ីមកាតដែលអាចប្រើអ៊ីនធឺណិតដោយមិនគិតថ្លៃ ហើយកម្មវិធី SIS Cambodia អាចដោនឡូតចូលទូរសព្ទដៃបានយ៉ាងងាយស្រួលជាទីបំផុត បន្ទាប់មក កម្មវិធីសិក្សារបស់សាលានឹងត្រូវដាក់បញ្ចូលនៅក្នុងកម្មវិធីនេះ ដើម្បីជួយសម្រាលបន្ទុកចំណាយរបស់សិស្សានុសិស្សមកពីគ្រួសារដែលមានជីវភាពមិនសូវធូរធារ៕